Olen ollut sairaana ja poissa töistä pari päivää. Olen siis aloittanut työt syksyllä, mutta jouduin kuumeen kouriin heti alkumetreillä. Päässäni on kuitenkin myllertänyt kummallisia ajatuksia erilaisista työtehtävistä, työpaikan kierrätysteemasta, mummon tilkuista ja lapseni puhkikuluneista päiväkotivaattesista. Lopputuloksena on syntynyt aika jännittäviä kortteja.

Mutta ensin kerron pienen välikohtauksen, joka liittyy  päivän aiheeseen. Keittiöstä kuului lapseni ylidramaattinen parkaisu:

- ÄÄÄÄÄI  - TI !!! Sä olet rikkonut mun sukkahousut, ne vaaleanpunaiset. Ne oli mun lempisukkahousut.

Vastasin tyttärelleni, että ne oli kerran parsittu ja uudestaan menneet rikki polven kohdalta. Selitys ei riittänyt rauhoittamaan itkevää lastani, joten lupasin hätäpäissäni tehdä hänelle helmet sukkahousuista. Tyttäreni katsoi minua kummissaan ja kysyi, miten minä sellaiseen ihmeeseen pystyisin. (Hän oli aikaisemmin tällä viikolla pyytänyt minua tekemään Pet Shop -hahmoja. Olin yrittänyt selittää, etten millään pystynyt tekemään niitä käsin, vaikka monta muuta asiaa osasinkin valmistaa itse. Pettymys loisti tyttäreni epäuskoisilta kasvoilta.) Mutta nyt olin luvannut tehdä hänelle helmet sukkahousuista ja näytin hänelle, miten palloja voidaan tehdä laittamalla vanua tilkun sisään. Helmet ovat vielä kesken, mutta käytin toipilaspäiväni tekemällä kortteja sukkahousupalloista ja tilkuista:

Luulen, että minun on parasta poistua koneelta ja yrittää tehdä edes osa niista lupaamistani helmistä. Muuten käy hullusti . . .