Ehdin väkertää vielä yhdet sormikkaat ennen jouluaattoa, jotka laitoin pakettiin ja annoin lahjaksi. Itse olen pitänyt yhdet lilat ja yhdet siniset hanskat, jotka ovat lämmittäneet tarpeeksi täällä etelän lumettomassa talvessa. Virkkasin näihin sormikkaisiin vielä kukat reunaan ja keskelle llaitoin helmen koristeeksi.

Sain joululahjaksi hienon kosketusnäyttöisen puhelimen, jonka kanssa olen hiukan pulassa. Tyttäreni valitsi minulle rosanväriset kuoret, jotka ovat toki oikein sievät. Entinen kännykkäni on kivikautinen ja kaiken kestänyt, mutta alkanut viimein pätkiä. Tämä uuusi, uljas puhelin on ollut minulla vain 2 päivää ja siihen tuli jo naarmu. Laukkuni on usein täynnä tavaraa ja jopa kivenmurikoita, joita lapset sinne salaa sujauttelevat. Siksi minun täytyi suunitella puhelimeeni suoja, joka estää kolhuilta. Kaapista löytyi pieleen mennyt huovutettu pala, josta piti tulla patalappu. Leikkelin sen kolmion muotoiseksi ja väsäsin siitä kirjekuorimallisen kotelon. Nappi on antiikkia ja löytyi mummin kokoelmista.

Toisella puolella on huovutettu kukkakuvio. Tässä kotelossa puhelin ei ainakaan pakastu ja sen saa helposti otettua sieltä esillekin. Huopa estää myös kolhuilta sekä teräviltä esineiltä. Ehkä tuo virheä ei nyt oikein soinnu rosaan sisöltöön mutta kaikkea ei voi aina saada:)