Kumpi oli ensin muna vai kana? Sitä voikin pohtia vaikkapa silloin, kun munakennoista syntyy pieniä pääsiäistipuja. Näin pääsi käymään eilen illalla tyttären (melkein 4-v.) kanssa askarrellessa. Olen ilmeisesti tuijotellut liikaa munakennoihin ja muihin ruuanlaittojuttuihin lähiaikoina. . .? Munakennojen pohjalta minua ovat tuijottaneet pienet silmät Yllättynyt. Oletko sinäkin joskus huomannut? Kärsin univajeesta, sehän on selvää! 

Laitoin tiput teipillä kiinni yöllä tytön kaapin oveen, kun kaikki muut nukkuivat. En saanut unta, koska nyt on menossa joku ihmeellinen ideavirta pääsäni. Aamulla neiti oli haltioissaan. Pieniä juttuja, mutta hauskoja:

1238483414_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mallli työhön on itsekeksitty. Tähän en laita teko-ohjetta, koska kuvastakin näkyy, mitä tarvitaan. Olen piirtänyt linnun silmät ja nokan liiduilla (vasen tipu) ja peiteväreillä (oikea tipu). Vihreäsilmäisen tipun on maalannut tyttäreni mieleisekseen. Näin jälkikäteen ajateltuna olisin voinut antaa hänen myös leikata sen pikkusaksilla. Munanpuolikkaat olen leikannut, mutta tyttö on koristellut ne sormenjäljillään. Lopuksi saksin pari höyhenta, jotka tyttöni taitavasti asetteli limanäpeillään paikoilleen. Helppoa ja nopeaa. Tästä saisi kivan jutun vaikka pienten oppilaiden seinälle.

ja olisin onnellinen, jos joku fiksu osaisi neuvoa tuon kävijälaskurin asennuksessa. Olen tilannut sen ja yrittänyt yhdistää sivulle. Tulos on surkea:(